Lue uusin asiakaslehti

IsoMitta 25 vuotta

12.10.2012

Nuoren aikuisen ikään ehtinyt IsoMitta on ollut koko 25-vuotisen historiansa ajan suurkeittiökentän aktiivinen kehittäjä, jonka palvelukokonaisuuteen kuuluvat suomalaiseen makuun sopivat tuotteet, toimiva reseptiikka ja yksilöllinen koulutus.

IsoMitta Henkilökunta

Isomittalaiset palveluksessasi. Takarivissä vasemmalta Petri Nuutinen, Christer Lundström, Jere Uro, Marko Jakonen, Leif Gustafsson, Ari Korte ja Harri Ojanen. Eturivissä vasemmalta Mia Kettunen, Päivi Turhanen, Jaana Korkeila-Långsjö ja Nina Behm.

– Haluamme jatkossakin olla aktiivisesti mukana rakentamassa keittiöiden ammattitaitoa tuomalla markkinoille kustannustehokkaita ratkaisuja niin tuotteiden kuin uusien, modernien valmistusmenetelmien muodossa, kiteyttää Campbells Soup Finlandin Nordic Marketing Manager Kai Kortelainen.

IsoMitta on ollut jo pitkään yksi suomalaisten ammattikeittiöiden johtavia tuotemerkkejä. Vahva yrittäjähenki kulkee läpi koko suurkeittiöorganisaation.  Kollektiivisen ideoinnin kautta syntyy usein hyvinkin ennakkoluulottomia tuote- ja palveluideoita, joita lähdetään viemään johdonmukaisesti eteenpäin.

IsoMitan toiminnan kulmakivet jo 25 vuotta

• turvalliset, korkealaatuiset tuotteet suomalaiseen makuun

• ravitsemuksellisesti ajanmukaiset tuotteet

• ympäristömyötäiset tuotteet/pakkaukset ja prosessit

• nykyaikainen, asiakaslähtöinen valikoima

• monipuolinen asiakaspalvelu.

– Menestyksemme salaisuus on organisaation kyky reagoida toimintaympäristön muutoksiin ja uusiutua niin tuotteiden kuin toimintamenetelmien osalta. Olemme olleet aina etulinjassa esimerkiksi tuoteuudistusten kanssa. Poistimme mm. ensimmäisenä sk-yrityksenä natriumglutamaatin kaikista sitä sisältäneistä tuotteista, muistuttaa Kortelainen.

Tavoitteena asiakkaan menestys

Suomalaiseen makuun kehitettyjä IsoMitta-tuotteita myydään vain Suomessa. Tuoteperheeseen kuuluu markkinoiden laajin valikoima keittoja, kastikkeita, liemiä, patoja ja jälkiruokia. Uusia tuotteita kehitetään ja testataan jatkuvasti asiakkaiden toivomuksia kuunnellen.

– Arvostamme ja hyödynnämme asiakkailta saatua palautetta. Kentältä tulevat vinkit otetaan huomioon tuotekehityksessä. Tavoitteenamme on luoda asiakkaillemme menestymisen mahdollisuuksia.

Juhlaa ja arkea – asiakkaiden kanssa

Isomittalaisten juhlavuosi on mennyt ahkerasti töitä tehden.

– Olemme juhlavuoden kunniaksi olleet monessa mukana. Lukuisten messujen lisäksi etenkin keväällä järjestetty kouluruokakilpailu oli koko organisaatiolta ennennäkemätön voimainkoetus, jonka tuli noteeratuksi laajasti myös eri valtamedioissa, toteaa Kortelainen tyytyväisenä.

IsoMitta 25

Yhtä juhlaa elämä ei näinä aikoina ole suurkeittiöissäkään, kun taantuva talous yhdistyy useampiin epävarmuustekijöihin: suurten ikäluokkien eläkkeelle siirtyminen, kuntauudistus, pienenevät budjetit, tiukka kulukuri, raaka-aineiden voimakkaat hinnan vaihtelut... Asiakkaiden puolelta avainkysymyksiä ovat olleet jo pitkään ruoan terveellisyys ja sen alkuperä.

– Suurkeittiöiden tilanne on haastava. Odotusarvo tuntuu olevan, että keittiön pitäisi tarjota vain lähituottajien luomuruokaa, joka ei saisi maksaa mitään. Toimitusvarmuus, tasalaatuisuus, henkilöstöresurssit ja tuotteiden hinnoittelu eivät kuitenkaan puolla edellä kuvattua toivetta, painottaa Kortelainen.

– Jokainen ruokaa valmistava yksikkö haluaa tarjota hyvää ja terveellistä ruokaa kohtuullisin kustannuksin. Me isomittalaiset pyrimme omalta osaltamme auttamaan ammattikeittiöitä saavuttamaan heidän asettamansa tavoitteet. Meidän tehtävämme on helpottaa keittiöiden paineita tarjoamalla ammattilaisille tuttuja ja turvallisia, ravitsemuksellisesti optimoituja laatutuotteita, jotka mahdollistavat  myös selkeän säästön henkilöstöresurssien ajankäytön suhteen.

Tilaa uusimmat reseptit sähköpostiisi!

IsoMitan uutiskirje kertoo kaikesta hyvästä: sesonkien parhaista ideoista ja resepteistä, uutuuksista sekä vinkeistä.

Jaa:

Asiakaspalvelu