Lue uusin asiakaslehti

Esittelyssä isomittalainen:

Asiakaskohtaamisten ja tuotesalkun erikoismies

Asiakkuuspäällikkö Sami Järvisen tehtävä on kertoa IsoMitan ilosanomaa ympäri Itä-Suomen: tarjota ratkaisuja, ideoida, luoda uusia kontakteja sekä pitää nykyisistä asiakkaista parempaa kuin hyvää huolta. Myyntisalkkunsa hän kantaa tuotteistaan ylpeänä ja selkä suorana.

Järvinen on parhaimmillaan livenä asiakkaiden kanssa, ihmisten aidoissa kohtaamissa ja tapaamisissa. 

– Aamulla kun lähden liikenteeseen, niin askelmerkit ovat valmiiksi mietitty ja asiakaskäynnit etukäteen sovittu. Siten pystyn päivittämään taustatiedot sekä valmistelemaan erilaisia strategioita muuttuviin tarpeisiin. Toki palettiin kuuluu myös ns. kylmäkäynnit, kun ammun uuden paikan ovesta sisälle ja huhuilen keittiömestaria paikalle. 

– Ihmistuntemus on kokemuksen kouluttama voimavara, jonka avulla löydän muutamassa sekunnissa oikean levelin ja aistin, onko vastaanottaja tunneihminen vai insinöörikielen puhuja. Uusien ihmisten kohtaaminen, oli kyseessä kadunmies tai ministeri, on aina ollut se minun juttuni, joka luontevasti luistaa ja josta todella myös nautin. 

Päivät menevät siivillä ja asiakaskäyntien lisäksi tärkeinä pysäkkeinä ovat myös tukut, jotta tavara liikkuu toivotusti ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. 

– Kun työtä tekee koko sydämellään, niin ei osaa tunteja laskea. Illan viimeinen homma on aina laatia raportti päivän kulusta. 

Voittajafiilis syntyy olemalla oikeasti hyödyksi 

Järvinen on koulutukseltaan kokki, mutta paistellessaan mikkeliläisille hawaijinleikkeitä hän totesi kaipaavansa keittiöstä ihmisten pariin. 

– Toistakymmentä vuotta työskentelin myyjänä ammattikeittiölaitteita ja -astioita maahantuovassa yrityksessä, kunnes heräsi kiinnostus tehdä loikkaus teollisuuden puolelle. Viimeiset viisi vuotta olen saanut omistaa IsoMitalle, jonka parissa olen viihtynyt todella hyvin. Arvostan meidän avointa ilmapiiriä sekä tapoja toimia. Esimerkiksi, jos itselläni ei ole tuoreessa muistissa jokin ruoanlaittoon liittyvä tekninen seikka, niin kilautus kollegalle antaa avun. 

IsoMitan tarjoama tuoterepertuaari on myös Järvisen mieleen, sitä voi esitellä asiakkaille ilolla ja ylpeydellä. Kaupan koolla ei ole väliä, vaan arjen onnistumisilla. Voittajafiilis syntyy hetkestä, kun on oikeasti tuonut asiakkaan tietoisuuteen tuotteen, josta on hänelle hyötyä. 

– Tavoite on aina ajatella asiakkaan parasta, ja myyn vain tuotteita ja ratkaisuja, joita hän oikeasti tarvitsee. Toivotuin lopputulos saavutetaan yhteistyöllä, ja erityisesti pitkissä asiakassuhteissa luottamus kasvaa ja kumppanuus kehittyy. Monista asiakkaistani on tullut myös ystäviäni, joiden kanssa soitellaan iltasella vähän töistä ja paljon kaikesta muusta. 

Kokemusta, draivia ja can do -asennetta

Takkiin on tarttunut 20 vuodessa tietoa ja taitoa pöytien molemmin puolin, mistä Järvinen ammentaa asiakkailleen – on kyse sitten raaka-aineista tai buffa-linjaston suunnittelusta ravintolan puolelle. Hyötyä on toki myös siitä, että keittiö on lähes kuin toinen koti ja laitteisto hallussa. 

Entä, millaista palautetta olet saanut asiakkailtasi?

– Kun suomalaisilta ei hirveästi haukkumista kuulu, niin silloin menee todelle hienosti kaikki. Eikös se niin ole, Järvinen pohtii hymynkareen kera. 

Vapaa-ajallaan tämä Mikkelin ideasampo viuhtoo menemään erilaisissa projekteissa, jotka tähtäävät oman kotikylän asukkaiden viihtyvyyden parantamiseen. Laajasta kontaktiverkostosta on paljon hyötyä sekä työssä että vapaalla – toisiaan täydentäen. 

– Soittelen myös bändissä rumpuja, mutta rokkariksi en uskalla itseäni tituleerata. Lähinnä heilun puikoissa hengaamisen ilosta. 

Tilaa tuotteita
Asiakaspalvelu

Tämä verkkosivusto käyttää analyyttisia ja seurantaevästeitä parantamaan käyttäjäkokemustasi ja tilastollisiin tarkoituksiin. Jatkamalla tämän verkkosivuston selaamista suostut tällaisten evästeiden käyttöön.

Napsauttamalla tähän saat tietää lisää evästeistä ja siitä, kuinka voit hallinnoida niitä.

Jatka