Isommin 2/2020

Ninan keittiöissä IsoMitta kehittyi tavarantoimittajasta strategiseksi kumppaniksi 15 kaupan ja ravintolan tarjoilemat lounasmallit tulevat sekoittumaan. Elämyksellisyys pitää pintansa valmiiden ateriaratkaisuiden kiinnostaessa yhä enemmän. Myös fleksaaminen sekä vegaani- ja kasvisruoan suosio näkyvät asiakkaiden lautasilla selvästi. – Raaka-aineiden osalta vastuullisuus, saatavuus, turvalli- suus ja maku ovat neljä tärkeää tekijää, joista emme tingi. IsoMitan tuotteista hyödynnämme eniten kastikkeita ja liemiä sekä jälkiruokapohjia ja mousseja, jotka skaalautu- vat tarjonnan viimeistelyyn monipuolisesti. Erityiskiitok- sen kokeilta saavat Bongin liemien autenttiset maut, ne tuovat syvyyttä omiin resepteihimme. Kuivatavaralla on myös pitkä säilyvyys, ja IsoMitan pakkaukset varastoituvat fiksusti. Mitä IsoMitalta luvataan, se myös toteutetaan IsoMitan ja Harjun side ulottuu vuosien taakse. Ninan keittiössä ollaan nyt kehitysvaiheessa, jota on tarkoitus lähteä syventämään asteittain. – Keskiössä ovat tuotteiden helppous, tasalaatuisuus ja nopeus, kun tehdään isoa volyymia. Mutta vähintään yhtä tärkeää on isomittalaisten ketterä ja innovatiivinen tiimi, joka istuu meidän arvoihimme. Kaupallinen puoli kuljettanut ahkeraa miestä Tampere–Helsinki-akselilla niin isoissa ketjuissa kuin pienemmissä yrityksissä. – Olen kiitollinen siitä rikkaudesta, miten elämä on opettanut ja vienyt eri paikkoihin.Ystävät kyllä kuittaile- vat minun olevan ikuinen masokistiluonne, jonka on aina haastettava itsenä ja mentävä sinne, missä työsarkaa riittää, Harju päättää hymyillen. – Tarvitaan hyvä keskuskeittiö, ammattitaitoinen henkilöstö, asiakkaiden toiveisiin vastaava reseptiikka sekä luotettavat yhteistyötahot. IsoMitta on meille enemmän kuin tavarantoimittaja. Arvostan erityisesti heidän rooliaan strategisena kumppanina, jonka kanssa avataan omia keittiöprosessin haasteita ja ratkotaan kehityssuuntia. Harju tunnustautuu nopean toiminnan mieheksi, jonka tavoitteet kumpuavat asiakaslähtöisyydestä. Ninan keittiöissä tehdään ruokaa ostajille, ei itselle, ja kaupal- linen näkökulma on keskiössä läpi koko prosessin – yksittäisestä tuotteesta tarjottavaan palveluun. Ruoan jatkokäsittely huomioitava jo valmistuksessa Harjun sanoin korona-kevät opetti suomalaiset kerralla take away -kulttuurin saloihin. Ninan keittiössä ei jääty tuleen makaamaan, vaan syntyi ajatus lounasruoan myynnistä verkkokaupassa. – Se, että ruoka toimitetaan pakattuna ja kylmänä, vaatii uusia tuotteita ja näkökulmia jo valmistusvaiheessa. Keskustelu- ja ideointiyhteys IsoMitan kanssa pyörii täyttä höyryä aiheen ympärillä, ja suunnitelmissa on myös meille räätälöityjä koulutuksia. Koko ketjumme sydän on vuonna 2017 Pirkkalaan valmistunut keskus- keittiö, jossa on kapasiteettia valmistaa tuhansia annoksia päivässä myös ateriapalveluasiakkaille. Jotta uinuvasta potentiaalista saadaan tehot irti, on IsoMitta mukana mahdollistamassa liiketoimintamme tulevaisuuden kehityspolkuja. Kohti keveämpiä lounaita ja maukkaampia raaka-aineita Kurkistus Harjun kristallipalloon ennustaa, että ruoka- Kuvan annos: IsoMitta Lakritsimoussea, vadelma- melbaa, lakritsikastiketta & tuoreita marjoja. Annokset ovat keittiöpäällikkö Kristian Harisen käsialaa. Ninan keittiön kivijalkaravintolat ovat pirkanmaalaisten olohuoneita, joissa tarjotaan sydämellä tehtyä kotiruokaa. Perheen viimeisin tulokas on Pasilan henkilöstöravintola, ja palettiin kuuluu myös kokous- ja juhlapalveluita sekä take away -ruoan verkkokauppa. Virallisesti kaupallinen johtaja, epävirallisesti jokapaikan höylä Tommi Harju miten saat tämän kaiken pyörimään? 14

RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2ODg=